یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
محمدی قائینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی تصریح کرد: امروز نمی شود بی اعتنا به این همه ظلم و جنایت صهیونیست ها بود و دم از اسلام زد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی، در وبینار دوم سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تبریک ایام ولادت رسول گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص)، به آیه مبارکه «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» اشاره کرد و گفت: خداوند متعال می فرماید: ما اراده کرده ایم کسانی که در زمین از حق خود محروم شده اند را پیشوایان قرار دهیم که در رأس جامعه باشند و آنها را وارث زمین قرار دهیم. یعنی اگرچه دنیا غالبا در دست ظالمین و جابرین بوده است اما اراده حتمی ما بر این قرار گرفته که در نهایت زمین از آن بندگان صالح خدا خواهد بود.

وی درباره استضعاف توضیح داد: استضعاف فقط مادی نیست، بلکه شامل استضعاف فکری، فرهنگی و حقیقی نیز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قائینی با اشاره به اینکه با آمدن پیامبر(ص) و کتاب خدا، حقیقت دین برای همه روشن شده است، خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم وعده خدا را ببینیم باید از استضعاف دوری کرده و برای تشکیل یک جامعه متمدن اسلامی تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بحمدالله به برکت این انقلاب اسلامی که به دست یکی از بندگان صالح خدا پی ریزی شد، مقدمه این امر بزرگ محقق شد و اکنون نام اسلام در دنیا طنین انداز است و توجه همه اندیشمندان جهان به سوی کتاب الهی منعطف شده و صدای مظلومیت امت اسلام و حتی امتهای مستضعف غیرمسلمان به گوش جهانیان رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین قائینی با اشاره به اینکه در این دوران به اسم آزادی، ترقی، لیبرالیسم و ... چه ظلم هایی انجام می شود، تصریح کرد: اکنون در حقیقت انسان ها را به مسلخ می برند و آنها را در شهوات و جهل باقی نگه داشته اند.

وی تأکید کرد: پی بردن به ظلم های معنوی و فکری و رکود شخصیت نورانی انسان که خلیفة الله است و حتی می تواند به عالم جبروت پا بگذارد، با کمک اندیشمندان و خبرگان امت اسلامی امکان پذیر است و آنها می توانند در جهت تبیین حقایق دین گام بردارند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: متأسفانه می بینیم امت اسلامی امروز گرفتار جنایتکاران صهیونیستی است که خون جوانان، پیران، زنان و کودکان را می ریزند، خانه ها را تخریب می کنند و به نسل کشی می پردازند، همین امریکا و اروپا که ادعای ترقی دارند، بالاترین جنایت ها را به اسم بشریت، دین و قانون مرتکب می شوند و خواهان نابود کردن وحی و مکاتب الهی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قائینی در ادامه تأکید کرد: بر همه امت اسلامی چه شیعه و چه سنی واجب است که به پا خیزند و روشنگری کرده، مقدمات روشن شدن مردم برای قیام را تبیین کنند. اگر همه ما بر اساس این محور حرکت کنیم یقینا می‌توانیم بشریت را از جهل علمی و جهالت های نفسانی نجات دهیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز می بینیم امت قهرمان فلسطین و یمن، با اینکه دستشان خالی است اما به خاطر ایمان قوی به خدا آنچنان مقاومت می‌کنند که تاریخ را به تعجب وا داشته اند.

وی با اشاره به اینکه نمی شود بی اعتنا به این همه ظلم و جنایت بود و دم از اسلام زد، گفت: در روایات داریم که اگر کسی به امور مسلمانان اهتمام نورزد، مسلمان نیست. چطور می توان سکوت کرد در حالی که قبله اول مسلمین در چنگال دژخیمان خونخوار صهیونیست گرفتار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قائینی در پایان اظهار کرد: عید واقعی ما زمانی است که همه با هم در یک جبهه دست در دست هم و در جهت تحقق آرمان های الهی و برنامه های سعادت آفرین اسلام گام برداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha